Jantien van Driel en Copyschool in de pers

Inspiratiegids Werk Inclusief

Mijn beste tips voor inclusieve vacatureteksten deel ik in deze Inspiratiegids Werk Inclusief. Met praktische tips en veel inspiratie, ook van onder andere Esther Mollema en Zoë Papaikonomou.

Te weinig diversiteit op je werkvloer? Inclusieve vacatureteksten kunnen dit probleem verhelpen

Mooi artikel van Venture Capitalist Willemijn Verloop over het werven van vrouwen. Ik keek mee naar haar vacature en gaf haar tips. MT/Sprout schreef er een artikel over.

Inclusieve vacatureteksten bij NPO1

Ik werkte mee aan een uitzending van EenVandaag op NPO1 over inclusieve vacatureteksten. Ik geef je een kijkje in de keuken én in mijn werkkamer.

Liedje Vierdaagse

Voor de Vierdaagse van Nijmegen schreef ik een liedje: De mooiste van het jaar. De Telegraaf besteedde er uitgebreid aandacht aan. Hier geef ik tekstinstructies van Marcel Boekhoorn. Schrijfmaatje Leo Driessen kijkt toe. Haha.

In NRC: Wie wil dat meer vrouwen solliciteren, moet inclusieve taal in vacatureteksten gebruiken

Samen met mijn cursisten van de Universiteit van Amsterdam en Unilever werkte ik mee aan een reportage van NRC. Compleet met tips en mooie inzichten.

ABN AMRO x Copyschool op Dutch Design Week

Soms word je al buitengesloten voordat je bent aangenomen

Uitsluiting komt nog steeds veel voor, ook op het werk. Soms gebeurt dat al voordat je bent aangenomen. Uit onderzoek blijkt dat vacatureteksten, al dan niet onbewust, vaak worden toegeschreven naar mannelijke sollicitanten. Eén van de redenen dat er – ook bij ABN AMRO – nog te weinig vrouwen in topfuncties zitten. En dat terwijl een divers team juist zorgt voor betere resultaten. Dit was een van de thema's waar Copyschool aan meewerkte op het Gelijke Kansen Paviljoen van ABN AMRO op de Dutch Design Week.

Op Radio 1 bij Suzanne Bosman

Vooral geen domme dingen zeggen, want dit is allemaal live, zo schoot het door mijn hoofd. Gelukt!

Happinez over De Schrijfchallenge

Deze keer had De Schrijfchallenge de insteek flowschrijven. Je staat er versteld van hoeveel er uit je pen vloeit als je je overgeeft aan deze manier van creatief schrijven.

In het Antilliaans Dagblad met Bickle

In 2017 schreef ik een roman, Bickle. En omdat het boek zich deels afspeelt op Curacao, was ik over the moon dat ik mijn boek mocht presenteren in de  Bruna boekwinkel in Suikertuintje. Er was zelfs pers aanwezig.

Bickle in Grazia

Bickle staat in Grazia. In de rubriek '10 hot things to do...' LEES... Bickle
"Een heerlijke roman over vriendschap, buiten de lijntjes kleuren en dronken seks."

Daar breng ik niets tegenin.

Met mijn vriendin in Vriendin

Vriendin heeft een oplage van ruim 550.000! Dus heel bijzonder dat we daar zo prominent instaan.
En Bickle wordt genoemd. Yihaaa! Nu word ik nog vaker aangesproken op straat :-)  #trots
#lol #lef #liefde

Bij Stadsradio Delft

Brain van Leeuwen onderwierp me aan een diepteinterview over Bickle tijdens het radioprogramma Delft op Stap. Dat was lachen.

Met Richard Groenendijk in De Havenloods

En dan sta je in De Havenloods, de locale krant uit mijn jeugd die ik helemaal uitploos. Een mooi portret. Ik ben er trots op. Weer een stukje dichter bij mijn doel.

Met Joke Bruijs in Gers! Magazine

Bickle staat in Gers! Magazine nummer 17. Rotterdamse Bickle Joke Bruijs staat op de cover. En ja, ze wilde het boek graag lezen. Trots!

Met Leo Driessen op Radio NH

In Amsterdam op de radio in het programma met voetbalfanaat en muziekliefhebber Leo Driessen. De muziek uit Bickle kwam uitgebreid aan bod. Net als de boodschap die ik met Bickle uitdraag.

Toksjoo op Zuid met Roel en Joop

Ik mocht aanschuiven bij de Rotterdamse iconen Roel Pot en Joop van der Hor om iets te vertellen over Bickle. Ik schreef er een blog over. Over de geweldige verhalen. De mooie mensen. De bijzondere gesprekken.

Het bleef nog lang onrustig op Zuid.

Op Radio Rijnmond

Radio Rijnmond kwam langs en interviewde me live op de radio. Ik mocht vertellen over mijn grote missie en ik las zelfs een stukje voor. Mirjam de Winter vroeg me ook naar mijn missie en hoe ik empowerment zie. Top!

Het fragment is terug te luisteren op Radio Rijnmond.

Richard Groenendijk over Bickle

Tijdens de boeklancering van Bickle in de Maastunnel werd Richard Groenendijk, de cabaretier stevig aan de tand gevoeld over het boek. Er moet een film van komen, zo stelt hij. En dank Ties, voor het interview!

Placeholder Image

Gratis e-book inclusief Werven, Selecteren en Schrijven

Esther Mollema van Direction schreef een nieuw e-book Inclusief Werven, Selecteren en Schrijven. Ik mocht daar een bijdrage aan leveren met mijn 10 tips voor inclusief schrijven.

Die wil jij natuurlijk ook! Laat je gegevens achter, dan stuur ik je het hele e-book. Goed dat je met diversiteit en inclusie aan de slag gaat.